onsdag 15 april 2015

Den mittonde april

Halva april har gått och senast igår trodde jag att vi fortfarande hade mars månad. Familjen är samlad igen och vardagen har rullat igång. Dottern är fortfarande prickig men det bleknar för var dag som går och snart ser båda barnen ut som vanligt igen. Bortsett från några skålformade ärr som de flesta får, även om de inte kliat eller rivit.

Vi hade en släng av underbart vårväder för en vecka sen. Varmt i luften, solsken och torrmark. I söndags tog det roliga slut och det har regnat sen dess. Det känns som att någon har lagt ett grått lock över oss och därinunder är det råkallt och regnar och blåser. Jag tror att det har att göra med att jag röjt undan vinterkläderna och kört det mesta i tvätten så att det är redo att stuvas undan eller säljas. Vi får helt enkelt köra lager på lager.

Kronovall, Skåne, naturreservat.

Alla bilder utom soluppgången är tagna i fredags då jag och min syster gick till Kronovalls naturreservat "Store vång". Ryggsäcken var packad med kaffe, bullar och whisky. Som vi njöt! Sol och värme och underbar natur. Soluppgångsbilden är från igår morse då himlen lurade mig att tro att det skulle bli en bra dag. Jag kan säga som så att det blev en riktig skitdag och det var med en tung suck jag la mig i sängen och såg fram emot en ny och orörd dag.

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder och du fick väl en fin helg. Kram Bosse Ps. Aprilhelg

    SvaraRadera
  2. Vilken kväll ni hade du och din syster! Underbart!
    Och du, din kommentar hos mej värmer och uppskattas oerhört,
    så kul att du gillar mina bilder :-)
    I morgon är det ny vecka med nya möjligheter!
    Johanna

    SvaraRadera