måndag 2 mars 2015

Sånt är livet

Jag skrev i onsdags då huvudet sprängde och värkte. Det blev bara värre och på kvällen fick jag feber. Kände mig ynklig och trött. När vi ätit kvällsmat ringde telefonen och det var ett väntat men ändå ledsamt samtal. Min fina farmor hade gått bort en stund tidigare. Nu är hon med sin man och de familjemedlemmar som lämnat vår värld tidigare.

Torsdagen spenderade jag i soffan, sov bort stor del av dagen och stoppade i mig värktabletter för att ta udden ur den värsta huvudvärken. Tänkte först åka till jobbet på fredagen men stannade hemma trots allt. Tur var det för febern kom tillbaka och det blev ännu en dag i soffan med mycket sömn och vila. På kvällen när vi var samlade traskade en feberrosig pojke omkring i huset med halsont. Precis som vi misstänkt visade det sig vara halsfluss, igen. Besök på vårdcentralen och ny dos penicillin till honom. Vilken vecka!

Igår lämnade vi februari bakom oss och välkomnade mars med öppna armar. Vi fick snö! Snö som smälte bort och efterlämnade geggamojja. Men vad gör det när himlen just nu släpper ifrån sig massor med ny snö som lägger sig så vackert på marken. Vår i Skåne.

Instagram - jag_ar_sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar