fredag 27 mars 2015

Morgonguld

Vad stort det är att vakna upp efter en natt som innehållit ett enda avbrott. Att sträcka ut sig ordentligt och få en stor kram av sin älskling. Titta ut på en blågrå himmel och känna in morgonen ett par minuter. Bära en varm barnkropp med sig ner och kramas lite extra. När kaffet rinner ner går jag i bara morgonrocken till tidningslådan och får sällskap av en gosig katt. Fåglarnas sång fyller öronen och på andra sidan vägen äter rådjuren frukost på rapsfältet.

Familjen vaknar till och vi samlas i soffan. Vattkoppsbarnet är mycket piggare och har sträcksovit hela natten. Jag och lillasyster gör oss klara för dagen och när vi åker iväg strålar solen och temperaturen har smugit sig upp till 8 plusgrader. Innan det är dags för mig att köra till jobbet hinner jag hem om för att hämta lunchen. Passar på att gå upp i dungen och leta vitsippor. Längst bort står de, ett litet tappert gäng som sträcker ut sig mot solens varma strålar. Mina fötter snubblar sig fram och hjärtat slår dubbelvolter. Jag är inte svår att imponera på.

När det är dags att köra till jobbet går leendet från öra till öra och i magen flyger fjärilar. Känslan är underbar. Nuet, det finns alltid något fantastiskt att finna här. Just nu njuter jag av att se vitsippan här undertill. Jag njuter också av att ha mina barn alldeles i närheten. Dessutom är det fredag.

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar