fredag 6 mars 2015

Äntligen fredag

Trots att himlen glimmade av stjärnor under natten så vaknade vi till ett grått landskap och regndroppar mot fönsterbläcket. Nåja, det är fredag idag! Avslutning på arbetsveckan och infasning av helg. En helg som lovar vårväder och ljumma vindar. Hurra för det! Dottern har varit hemma hela veckan och kommer att vara det idag också då febern vägrat lämna hennes kropp. Skönt nog har vi andra mått bra och sonens halsfluss bearbetas fortfarande med penicillin (som han verkligen avskyr att behöva hälla i sig tre gånger om dagen). Min hals började ömma under kvällen igår och när jag klev upp nu på morgonen hade jag en röst som snarare tillhörde Marge Simpsons systrar än mig. Jag får helt enkelt lägga band på mig och hålla inne all sång och mycket av det prat som kommer ut när jag är på jobbet.

Eftersom det inte är något härligt väder att visa upp kommer här en bild från igår eftermiddag när jag var på väg att hämta sonen från fritids.

Ha en riktigt fin fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar