måndag 9 februari 2015

Ljuset

All sjuka vi haft i huset har sugit musten ur oss. Som tur var fanns snön som ett extra ljus i tillvaron. Men så blev det plusgrader och från en dag till en annan var marken bar igen. Som tur var klädde himlen sig i blått, molnen bleknade till vitt, gräset visade sig vara grönt och fåglarna fick glädjefnatt i buskarna. Snödropparna som gömt sig under snötäcket rätade upp sig och siktar nu högt.

Solen har följt oss i dagarna två. Ljuset har letat sig in i varenda vrå och de där envetna dammkornen fläkte ut sig så mycket att jag fick kill i näsan. Det är väldigt mycket vårkänsla i luften, trots att vi bara är i början av februari. Temperaturen letade sig ända upp till åtta plusgrader idag och hade det inte varit för att jag höll på att glida av den isiga vägbanan i morse hade jag nog haft ännu fler vårfjärilar i magtrakten.

Barnen mår mycket bättre och jag ser fram emot en vanlig vardag med rutiner och en massa fniss. Det är inte klokt vad barnen får mig att skratta nuförtiden. Jag älskar det! När det är mycket tjafs och snor och feber och dåligt med nattsömn så blir även de minsta saker glada inslag i vardagen.

Det känns fint att kunna skriva ett positivt inlägg denna måndag. På bilderna nedan är det lycka - rakt genom hela alltet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar