måndag 16 februari 2015

Hoppsan

Så blev det visst måndag igen. Jag börjar tro att dagarna förkortats med några timmar och nätterna likaså. En blinkning och så är det kväll och dags att släcka ner huset och krypa ner under täcket. I helgen som gick var det alla hjärtans dag, firade ni? Jag fick en snödroppe av sonen, ett halsband av dottern och lyxpraliner och ett gott rooibos-te av min fine man. Underbart och överraskande, precis som det ska vara.

Igår var hela familjen på badhuset i Ystad. Dottern har simskola på söndagar och ibland kan det vara kul att kombinera det med familjebad. Jag stekte plättar till lunch och de åt vi iklädda badkläder och med näsan full av klordoft. Båda barnen har blivit mycket modigare i vattnet och de passade på att ta varsitt märke igår. Dottern tog Baddaren grön och sonen tog Sköldpaddan. Stolt mamma!


Idag började sportlovet här i Skåne. Sonen är med pappa på jobbet och dottern är på förskolan. Jag har tagit dagen till att vila och tvätta. Imorgon är ännu en vardaglig dag men sen står det ledighet på schemat för alla utom mig. Det blir ändå lite av en ledighetskänsla när de andra kan skrota omkring i myskläder och gotta sig. Vi ser fram emot helgen då farmor och farfar kommer ner från Gävle. De möts upp på Sturup på fredag och får en av våra bilar samt barnen, medan jag och maken tar den andra bilen in till Malmö för en hotellvistelse. På lördag samlas vi här hemma och roar oss för fullt.

Som om inte allt det vore nog har vädret gått och stollat till sig. Det spirar så smått här och var och vårkänslorna överrumplar mig när som helst på dagen. Lite synd att det inte är snö på sportlovet, men det är åtminstone torrt ute. Jag kan tänka mig att en och annan korv kommer att grillas i våra skogar. Finfina tider!

1 kommentar:

  1. Hoppas det blev en fin vecka. Jag förstår att du blev stolt över deras märken. Jag trodde aldrig att våra barn skulle lära sig simma. Skönt ibland med egentid utan barn. Hoppas ni njöt av något extra kul. Kram Bosse

    SvaraRadera