lördag 24 januari 2015

FF, fast tvärtom


Barnen är hos mormor och morfar, de ska sova över hos dem. Jag och maken lämnade våra små hjärtan vid lunch och åkte därifrån till Lund för att äntligen köpa en värmepump. Utöver den blev det även en ny och urläcker bh till mig. Maken passade på att prova jeans och, oj vad vi skrattade när han fick på sig ett par supertajta.

Mitt på eftermiddagen kurrade magarna och det blev ett besök på Spisen. Jag blev mer än positivt överraskad. Det fanns mycket att välja mellan, även för en mjölkproteinallergiker. F. åt en trerättersmiddag medan jag nöjde mig med förrätt och varmrätt. När notan var betald gick två proppmätta personer ut i snöfallet. Vi passade på att köpa med oss kvällsgotter och extra lyxig frukost till imorgon.

Snön föll hela vägen hem och jag fick sätta igång radion för att inte bli alltför uppjagad. Katrina and the waves, Rick Astley, Freestyle med flera underhöll oss längs vägen. Jag sjöng högljutt och nynnade som vanligt på ett eget språk där orden hade fallit bort ur minnet.

Väl hemma tände jag en massa ljus och fick fyr i kaminen. Två glas fylldes med cider och sen slog vi oss ner framför teven där Captain America (tvåan) precis började. Vi är kvar i soffan, klockan är tio och huset är lugnt. Maken har slumrat i mitt knä och jag bläddrar förstrött bland tv-kanalerna. Det är skönt att veta att jag kan vara uppe hur länge jag vill, imorgon är det nämligen sovmorgon hela förmiddagen. Sen väntar kramkalas med älskade barnen. ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar