måndag 19 januari 2015

Dubbelfel

När klockan passerat halv tre gjorde magen så ont att det inte gick att sova. Sonen som sover i vårt rum på grund av en eventuell magsjuka, hade då snurrat runt en bra stund. Dottern låg och hostade på sitt rum och jag väntade bara på ropet. Istället lugnade båda barnen sig och huset blev tyst. Magen värkte på, det gjorde riktigt ont och inte ens en kudde, hårt tryckt mot magen, hjälpte. Tårarna kom och kvart i fyra gick jag ner.  Tog den allra sista Omeprazolen och la mig i soffan. Försökte hitta en bra ställning att ligga i, men det gjorde lika ont hur jag än låg.

Nu är klockan tio över sex och jag är fortfarande vaken. Magen har lugnat ner sig och ögonen sticker av trötthet. Denna måndag får spenderas i sängen, vila och mer vila är vad som gäller. Jag har inte lyssnat på kroppen ordentligt och nu får jag stå till svars för det. God morgon och god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar