onsdag 21 januari 2015

De rätta valen och de tuffa striderna

Senast jag skrev var det ett mörkt inlägg. Den dagen gick åt till att ligga i soffan och försöka vila ikapp mig själv. Jag sov, åt, slötittade på tv, sov igen, åt, pratade lite med barnen och maken och sen sov jag ända till det var mörkt ute. Då ställde jag mig i duschen och kom ut en stund senare som en piggare Sandra.

Ett hjärta på himlen. ♥

Jag har velat gråta så många dagar men tårarna kommer aldrig ut. Det är som att den kranen har rostat igen en smula och väntar på rätt tillfälle att lossna. Så jag stretar på. Väljer bland tankarna och känner hur energin går åt till att putta iväg det negativa. Någonstans vet jag att det är bättre att lägga energin på att få fram det positiva än att bara låta det negativa gödas. Att stå dubbelvikt över grötkastrullen när magen värker är att vinna över det dåliga. För jag vet att någonstans kommer vilan. Det onda i magen kommer ur det negativa. När vilan tillåts drar sig smärtan tillbaka och låter kroppen läka. När kroppen läker kommer orken tillbaka och då kan jag sova och leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar