fredag 26 december 2014

Snälla, ta inte slut

Idag är de Annandag jul och vi vaknade upp till ett gnistrande kall snölandskap. Jag vill inte att julen ska ta slut. Det har gått alldeles för fort och varit fullt ös hela tiden. Att julen skulle vara en lugn och njutbar högtid stämmer inte längre. Det är än det ena och än det andra, benen går fram och tillbaka och hjärnan kör på högvarv. Så ska det inte vara. Så jag sitter i soffan och gör allt för att varva ner. Stirrar på granen längtar efter en hel eftermiddag i soffan. Utan krav. Men, det är som det är, att gilla läget och göra det bästa av situationen är livet. En dag ska jag ha min drömjul. I lugn och ro, med glitter i kanterna och nejlikedoft i näsan.

Snälla, ta inte slut riktigt än. Låt mig lyssna på julmusik ett par dagar till. Låt mig äta en stor skål med ris a la Malta och massor av saftsås. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar