torsdag 13 november 2014

Önskelista

Om en månad är det Lucia. Den dagen kliver jag upp tidigt och värmer lussebullar innan det är dags att se på SVTs sändning. Barnen har redan börjat öva i skola och på förskola. På väg hem från hämtningen igår ljöd luciasången genom bilen. Underbart.

Något som också har börjat snurra i huvudet är alla julklappar som ska införskaffas. Barnen har skrivit klart sina listor och Tomten har fått ta del av dem. Jag satte en maxgräns på tio klappar var, sonen fick sudda och stryka ut och fundera innan han till slut var nöjd med sin lista. Våra barn är ganska jordnära när de väl får tänka efter. Visst skulle de vilja ha en egen cross och en liten ponny, men de önskningarna gör sig bäst som drömmar.

Jag har också börjat fundera på en önskelista. Fyller på efterhand som jag kommer på.

1. En vit jul, snötäckt landskap och knarrande vitt under skorna.
2. God julaftonsmat tillsammans med goda vänner.
3. Friska barn för all framtid.
4. Barnpassning så att jag och maken kan umgås med varandra då och då.
5. Ork.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar