fredag 7 november 2014

Fem julsanningar

Heléne har i sin blogg skrivit ner fem julsanningar om henne och skickade sen vidare uppgiften till de som vill svara. Jag älskar julen och skriver givetvis ner fem punkter.

1. Ett absolut måste på julafton är Ris à la malta. Även om jag inte tål mjölkprotein numera så går det att få till en riktigt god med hjälp av växtrikets magiska smaker. Serveras med hemgjord saftsås (svarta vinbärssmak).

2. En julafton utan Karl-Bertil Jonsson är otänkbar. Det killar så gott i magen när jag hör musiken och ser de härliga karaktärerna.

3. Jag avskyr när det väller av julklappar under granen. Kvantitet är sjukt störande och det lär eventuella barn att mängden klappar är viktig.

4. Julen ska vara vit, om än så bara en frostnupen trädgård där ljusslingorna kan spegla sig.

5. Precis som ungarna är jag barnsligt förtjust i julkalendern på tv. Varje dag, från den 1:a till 24:e december, sitter vi klistrade framför SVTs kvartslånga avsnitt. Förra årets, med familjen Hedenhös, är oslagbar!

1 kommentar:

  1. Haha, vi är lite varandras motsatser när det kommer till jul alltså. Kul att läsa andras verklighet för den upplever man ju så sällan i juletid iom att det oftast är familjetid.

    & vilken tur att det löser sig med Ris á la maltan!

    Kram

    SvaraRadera