tisdag 4 november 2014

Del 11 av 12


Oktober avslutades med pumpor, Halloweenfest i sonens skola och Österlen lyser. På fredagskvällen åkte vi till Kivik där Björn Ranelid talade för en rejäl folkmassa vid Kungagraven. Efteråt var det fackeltåg till en gröning där ett sällskap underhöll med eldshow. Det kunde varit bra. Jag, 167 cm lång, såg rakt in i ryggtavlor på alla långa gubbar och tanter som ställt sig längst fram. Dottern, som är 107 cm lång, såg absolut ingenting. Vilken tur då att vi tagit med fika, te och varm choklad och bullar. Barnen slocknade i bilen på hemvägen och sov sig genom hela natten utan avbrott.

Österlen lyser, vid Kungagraven i Kivik
Lördagen pysslades det med barnen och på tvn stod sport på schemat då Allsvenskan avslutades, Liverpool spelade och Djurgården hockey spelade. På kvällen var det oerhört skönt att njuta av Downton Abbey. Varmt och lugnt i huset. Ännu en ostörd natts sömn blev det, väldigt välkommet.

Bestämde mig för att matcha hösten
I söndags var familjen hembjudna till bekanta på brunch. Oj, vad vi åt. Gott och lyxigt, att slippa laga mat är något jag uppskattar mycket. Innan helgen tog slut var det simskola för barnen och därefter la sig lugnet över huset.



Igår började november, näst sista delen av 2014. Ett år som susat förbi. Bra på många sätt, dåligt på andra. Skolan är ett ämne som får min mage att vrida sig alldeles för hårt och en del av nätterna går åt till att fundera på förändringar. I den andra vågskålen ligger min arbetslivsinriktade aktivitet. Den väger tungt, det är solsken i livet. Jag trivs och är omtyckt. Det bygger mig från hjärta till hjärna.

Om inte alls många veckor är det december. Jag längtar, barnen längtar. Vi vill ha adventsljusstakar, glögg, julkalender på tv, lussebullar, tomtar i vrårna och doften av jul. Vad härligt det känns att få för-njuta i november. Göra längtan till något fint och varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar