måndag 20 oktober 2014

Nytta och nöje

Det har regnat och regnat och blåst i flera dagar. Utom just i lördags då vi åkte ut i skogen och grillade med min syster och hennes bonusson. Barnen roade sig och efter en promenad bland härliga färger fortsatte vi hem till oss när det började bli kallt om tårna. Vilken härlig dag det blev, även om jag var som en seg gammal kola när kvällen kom.


Igår var det städ av hus och sonen åkte iväg på bowlingkalas, till lillasysters förtret. Hon fick "bara" stanna hemma och titta på Trassel, samt göra välling åt sina dockor. När regnet vräkte ner som mest på eftermiddagen satte vi oss i bilen och åkte iväg till Ystad för veckans simskolelektioner. Vad skönt det var att sitta i en varm simhall och titta på barn som lyssnar på andra vuxna. Väl hemma igen landade vi i soffan framför Amazing race. Helgen rusade fram och jag kände mig nöjd när lampan släcktes för natten.

Efter att ha varit uppe hos dottern flera gånger i natt kunde jag till slut inte somna om efter sista omstoppningen. Klockan var strax före fem och då började tankarna surra i huvudet. Jag gav upp när makens klocka ringde och gick istället ner och satte på en kopp te och tände ljuset på köksbordet.


Den här dagen har gått i lugnt mak. Bortsett från att jag testade magen på en liten löptur. Det sved efter halva vägen men jag rätade upp ryggen ordentligt och tänkte att någonstans i kroppen gör det större nytta än inget alls. Hamnade i en störtskur så jag såg inte ett dugg och tackade min trevliga hjärna för att den är så bra på att hitta när det är mörkt. Jag hade en alldeles ny musiklista som sällskap på löpturen och det är en oerhört morot.

Ikväll är det yoga, förra veckan blev det inget då hon som leder det behövde vila. Nu är jag laddad och har redan sneglat på yogamattan flera gånger. Förra gången värkte magen så mycket att jag fick vila några gånger. Dessutom var kroppen väldigt trött efter att ha lagt all ork i just magtrakten. Det är bara att acceptera och göra vad som är bäst i situationen. Nu tänker jag köra och hämta barnen på fritids och förskola.


1 kommentar:

  1. Ah, nu såg jag din nya header. Jag fick faktiskt öppna inlägget igen, för jag missade det första gången (igen) :)
    Snygg!

    SvaraRadera