torsdag 16 oktober 2014

Minus och plus

Mjölkprovokation, så spännande. Lite Bregott på en brödbit på söndagskvällen. En halv smörgås med Bregott på måndagsmorgonen. En liten tjej som klagade på ont i magen redan när hon klev upp där på måndagen. Ändå gav jag henne mjölkprotein. Hon fortsatte att klaga och jag höll henne hemma från förskolan efter det att hon blivit fotad i sin urgulliga tunika med skogsmotiv. Storebror höll oss sällskap och vi åkte till Ystad en sväng. Med jämna mellanrum klagade tösen på att magen värkte. Hon slog armarna om magen och satte sig på huk - precis som jag beter mig när mjölkprotein letat sig in i kroppen. På kvällen satt jag och lilla A på vårdcentralen för att låta en läkare känna på magen. Det visade inget utan mest troligt var att hon reagerat på smöret.

På tisdagen ringde jag barnmottagningen och fick prata med en sköterska som tyckte att vi skulle avbryta provokationen och vänta på ett nytt utlåtande från läkaren. Vi väntar, en hel månad väntar vi. Vad är väl en månad efter ett helt liv utan mjölkprodukter? Dottern mår bra nu, det tog två dagar för henne att bli av med magontet. Usch och fy för allergier.


Idag har varit en bra dag, även om jag är trött nu och har en smått värkande mage. Mina arbetskamrater pratade gott om mig för chefen och det höjde mig en hel del. Vad som hände därefter höjde mig rejält. Så pass att jag var vimmelkantig efteråt. Tänker inte skriva något mer om det än att jag är glad och många andra är glada för min och andras skull. Vad rädda om varandra och ta hand om era relationer.

3 kommentarer:

  1. Vad glad jag blev över det där som du inte gick vidare på. Jag blev extra glad över mitt besök på sjukhuset igår.
    Helgkram Bosse

    SvaraRadera
  2. Härligt med positiva saker .
    Men besvärligt då man inte tål och är allergisk mot saker.
    Nu tänkte jag kika vidare i din blogg.
    Ha det så gott och Kramiz.

    SvaraRadera