lördag 25 oktober 2014

Jag och lugnet

Tystnaden, lugnet och ensamheten. Tre grundstenar för mitt fungerande liv. Den här helgen kramar vi varandra, bejakar varandra och finns till, tillsammans.


Runt omkring finns skogar med gyllene dräkter och dofter av trygghet. Skogar som ger ro, längtan och känslan av häret och nuet. Regnet faller och vinden låter trädens alla armar dansa. Löven rycks loss från sina fästen och virvlar mot marken där de lägger sig tillsammans som en stor guldmatta. Mina fötter går över det dyrbara och i ögonen speglas samhörigheten, vi är ett, aldrig bara en och en.



I mitt hjärta ligger lugnet, närvaron. Jag kramar mig själv och känner värmen. Jag är aldrig ensam.

1 kommentar:

  1. Vilken ljuvlig helg du verkar ha haft. Fantastisk natur och vilka magiska färger du har kunnat fotografera. Underbart! Ha en jättefin söndag,
    Kramar Lina

    SvaraRadera