lördag 11 oktober 2014

Höstmarknad på slottet

Det har varit en underbar höstdag. Lätt dimma på morgonen som övergick i en halvsolig dag där alla underbara färger trädde fram på bästa vis. Vi hade sen tidigare bestämt oss för att åka till Christinehof slotts höstmarknad. Sonen hade en kompis med sig och alla var på gott humör. Vad härligt att vädret blev bra.


Marknaden var en liten besvikelse med ungefär tio försäljare varav flera hade liknande varor. Däremot fanns det en fotoutställning inne i stallet som gav mig en ego-boost inom just fotografering. Jag är bra, det är sant. Helt självlärd och oerhört lycklig med kameran i handen.

Det blev fika på slottet och innan vi åkte hem hanns det med att köpa både honung och viltkorv. Barnen passade på att leka lite vid "kojan" bakom slottet.


Christinehof är alltid en fin upplevelse, tack vare natur och trevliga människor. Det är ett av mina favorittips för er som kommer ner till denna delen av landet. Ta gärna med egen fikakorg eller något att grilla. Kanske avnjuta en kopp kaffe nere vid vattnet där utsikten är väldigt fin.


4 kommentarer:

  1. Åhh så fint, dit ska jag i jul hade jag tänkt mig. Hoppas julmarknaden är bättre än höstmarknaden.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om inte annat så får du åka dit för miljön. En kopp kaffe och en god bulle i slottsmiljö med vinter utanför fönstret. Ja tack!

      Radera
  2. Jag hade klippt ut bild och annonsen från YA. Sedan var det ingen som hade tid att följa med dit i lördags. Tio st lät inte så mycket. Annars är det ett jättefint ställe att besöka. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång åker du ensam. Går en sväng i ekoparken, tar kameran med dig och sen fikar du medhavt eller om caféet är öppet tar du något gott därifrån. :)

      Radera