lördag 20 september 2014

Gräset är grönare på hemmaplan

Trädgården svämmar över av äpplen och de sista plommonen hänger löst på grenarna. Gräset växer hejvilt och mina fotspår lämnar vindlande gångar efter sig. Dofterna är ljuvliga, sommar och höst i ett. Prästkragar växer nonchalant mitt i allt det gröna.



Barnens pool står fortfarande intill parasollet och utemöblerna gapar tomma. Det finns mycket att göra men det enda jag tänker på är hur underbart det är att gå i frihet. Plocka ett äpple, äta ett plommon, sticka näsan i en av de sista blommande kaprifolerna och samtidigt stå djupt i mossa och låta fötterna omges av gulbruna höstlöv som redan virvlat färdigt.

Det grönaste gräset hittar du inuti dig själv.

4 kommentarer:

  1. Den där sista meningen Sandra kommer så perfekt i den stämningsfulla texten. Just så är det.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just så är det och alldeles för lätt att glömma i den vardag de flesta av oss lever i. Vi måste stanna upp och hinna ikapp oss själva.
      Kram

      Radera
  2. Otroligt vackert <3 att finna det grönaste gräset inom sig själv. Tänk vad fint att nu fick du mig att le. Tack <3
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Christina. Vad glad jag blir att du tar mina ord till dig.
      Kram ♥

      Radera