torsdag 21 augusti 2014

God dag

Efter en stökig natt kändes det fint med en förtjusande soluppgång. På väg hem från bussen gav både himmel och jord mig och dottern en uppvisning i färg. Under eftermiddagen sov den lilla damen, feber och förkylning tar sitt. Då passade jag på att ta lite frisk luft bland äppelträden i trädgården. Det var jag och alla getingar. Värmen har fortfarande tagit en paus och under dagen har termometern gått från 9°C till 18°C och just nu är det 11°C ute.

I matväg har det varit en god dag. Chiapudding, smaksatt med kanel, till frukost. Hallon- och banansmoothie till lunch. Till kvällsmat gjorde jag pytt i panna med stark korv och stekt ägg. Avslutningsvis njöt vi av min första gluten- och mjölkfria rabarberpaj. Allt var jättegott och min mage har inte protesterat en enda gång.


Nu är det soffläge med varmaste filten över kroppen. På ena sidan om mig ligger tösen och sussar, en lyx vid feber, att få somna i soffan. På min andra sida sitter maken och tittar på hockey. En försmak på vad som snart kommer. Det är inte många veckor kvar till SHL drar igång för säsongen. Sen får vi fajtas om fjärrkontrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar