måndag 28 juli 2014

Skit samma

Detta måste vara den mest oinspirerande perioden sen jag började blogga för många år sen. Familjens semester är över, sommaren är den varmaste på länge och rent mänskligt är det en ganska oschysst tid. Jag läser böcker, slukar den ena efter den andra. Jag går omkring, tänker och otänker. Det är bra, fast ändå inte. Jag saknar en vän att skratta med och prata om livets olika förgreningar. Armarna är bruna av all utetid och tar jag ett djupt andetag i armvecket kommer en doft av klor. Bakom ögonlocken bränner tårar som aldrig kommer ut. De stannar i sista sekund och så fortsätter stunden. Det finns saker att ta tag i och de som redan hålls i känns ibland som petitesser eller rent av meningslösa. Samtidigt finns det en slags lycka inombords. Den hjälper mig att flyta, att slappna av, att möta motgångar med ett uns av "skit samma". Tack till den. Däremot hittar jag ingen inspiration alls till att skriva eller ta de vackraste bilderna. Kanske den delen av hjärnan har tagit en oplanerad semester och återkommer när sommaren är över och rutiner rullas fram? Skit samma, jag tar en bok i hyllan och sjunker ner i soffan, låtsas inte om att det är klistrigt varmt och att magen har gett upp för den här gången.


1 kommentar:

  1. Det är inget dåligt alternativ. Ta en bok till. Värmen har ätit upp oss och torkat ut energin. Nätterna i bastun har varit tuffa. Vi behöver ett rejält regn och klar luft. Vi tvåfotade, växter och alla djur. Jag tycker att det blivit bättre de sista dagarna. Min hjärna har börjat vakna till liv igen. Ändå kan jag inte klaga på de tidiga mornarna med frukostar utomhus och de underbara kvällarna som skänkts till oss. Då vill jag stanna tiden. Kram Bosse

    SvaraRadera