lördag 14 juni 2014

Fullmåne fredag den trettonde

2049, det är nästa gång fullmåne och fredagen den trettonde inträffar samtidigt igen. Jag tvivlar på att den blir lika vacker som igår. En stor gul skål på den blåa himlen mot allt det gröna nere på marken. Jag borde ha svept in mig i varmaste pläden, greppat vinglaset och placerat rumpan ute på trappen. Rusade in efter kameran istället. Min nyinköpta pall fick agera stativ så att det kunde bli en mycket bättre bild än det blir när jag står och håller andan (det blir faktiskt ganska bra bilder).


Fredag den trettonde, är det bara skrock eller för just den kombinationen olycka med sig? Jag kan tycka att dagen blev rörig, men inte mer än många andra dagar. Bortsett från rörigheten var det skolavslutning, sonen är färdig i första klass och går nu över i en massa årskurser som kommer att rusa fram alldeles för fort. Vi hade delavslutning på kursen igår (som tur var på eftermiddagen så att jag kunde vara med sonen på förmiddagen) och det känns väldigt bra att gå vidare i nästa steg. På kvällen firade vi sommar med bubbel och choklad. Avslutningsvis såg jag och maken hur Holland förnedrade Spanien i fotbolls-VM. 5-1?! Jag undrar hur gott spanjorerna sov efter den brakförlusten. De kanske också stördes av fullmånen. Min natt blev stökig och varm och hur jag än vred mig låg kroppen aldrig riktigt bra. Ska jag skylla på månen eller på att det varit alldeles för mycket på sistone?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar