torsdag 15 maj 2014

När vi fick oväntat besök

Jag satt vid datorn och beställde hudprodukter när något utanför fönstret fångade mitt intresse. Ett ensamt rådjur, förmodligen ungt med tanke på nättheten, gick mellan äppelträden och sökte med blicken. Oftast är de flera stycken som rör sig i närområdet och då är de inte alls lika försiktiga. Jag tog upp kameran och tog några bilder innan jag insåg att fönstrena är så smutsiga att det mest såg ut som dimma på bilderna. Tysta och trippande steg tog mig upp på ovanvåningen där utsikten är bättre och givetvis syntes jag också riktigt bra. Geten stannade bakom gungställningen och tittade på mig en lång stund innan hon vände sig om och tog några snabba skutt över gräsmattan, staketet och rakt ut på vägen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar