fredag 9 maj 2014

Klä sig i sommar när det gråa täcker solen


Lite sommarkänsla en gråmulen dag då oron i magen lagt sig en smula. Ljusblå klänning med blommor, målade tånaglar och matchande smycken. Eftersom det inte är så varmt ute fick jag lägga till ett par gammelrosa strumpbyxor och en skön grön tröja.

Maken vabbar dottern, jag åkte iväg till kursen där jag hann vara i en och en halv timme innan maken ringde. Sonen var krasslig och behövdes hämtas från skolan. Attans, jag hade tagit fel bil. Vi har två barnstolar i min bil och i den andra finns endast en kudde. Alltså packade jag ihop mina saker, önskade kursgänget trevlig helg och hämtade en hängig son i skolan. Båda barnen hemma, inget ovanligt alls. Bortsett från att det är MAJ och då ska inga barn vara sjuka. Skönt nog är de två småttingarna inte under isen, de är snarare på isen med välslipade skridskor.


Telefonen plingade till nu i eftermiddags. Det fanns ett paket att hämta i Lövestad. Jag for iväg och njöt för fullt av utsikten. Rapsfält så långt ögat ser, det är en ynnest. Vackra Skåne! Hem igen till tossiga barn och fredagsfika, som för de här barnen består av geggamojja (mjölk, havregryn och O'boy). Nu ligger de båda två i vardagsrummet och tittar på tv. Chokladskägg har de också. Maken har gett sig ut på löptur i regnet. Jag sparar min tur till imorgon. Alldeles strax kravlar jag upp i soffan och njuter av att helgen har inletts.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar bild. Tack vare kylan kan vi uppleva det gula havet ännu en tid. Igår var vi runt en sväng på Österlen.

    SvaraRadera