tisdag 13 maj 2014

Jag som inte ens kan dyka

Idag har jag gjort en djupdykning i tidigare erfarenheter. Skola, arbete, andra händelser som tagit mig hit jag är idag. Det blev många ord, många tankar och en del suddigt bläck på vänsterhanden. Min ryggsäck är fullproppad med upplevelser. Vissa av dem är så avlägsna att de knappt ens känns längre. Andra får mig att vilja stoppa fingrarna i öronen och stänga ute ljud som ingen annan hör. Några placerar fjärilar i magen och en eller två säger mig att "där, Sandra - där har du det". Att rota i det gamla är på gott och ont. Kanske ger det lärdom, måhända att nya infallsvinklar ramlar på plats. Det kan också leda till att nästan läkta sår rivs upp igen och måste bearbetas på nytt. Vem är någon annan att säga vad jag behöver titta på i backspegeln? Här sitter jag nu med tusen gamla och tusen nya tankar. Nuet känns utspätt med frågetecken, skämskuddar och falska förväntningar.

Jag som inte ens kan dyka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar