fredag 16 maj 2014

Håll i hatten, nu kommer helgen!

Ljuvliga morgon. Gå till bussen i leggings utan att frysa. Nu pratar vi finfina saker! Sonen plockade en daggtäckt maskros och bad mig fota den. Fotar jag så mycket?


Dottern ska plocka alla maskrosor när hon kommit hem från förskolan. Sen ska hon blåsa loss alla fallskärmsfrön så att de finns överallt. Naturens egna såpbubblor.


Fredag, kurs som tog mycket energi. Vi hamnade i en diskussion om politik och till slut var mitt huvud sprickfärdigt. Jag körde genom ett soligt landskap och bytte direkt om till träningskläder när jag kommit hem. Mina nya tights kom med posten häromdagen och med tanke på att det är 17 grader och solsken ute passade det alldeles utmärkt att inviga dem. Jag testade också att springa utan musik i öronen. Det gick galant, andningen är jämnare och näktergalen och de andra fåglarna sjöng för mig längs vägen. Snart är jag uppe i 4 kilometer, det känns bra. Fint också att inleda helgen med nysprungna ben och en nyduschad kropp.


Den här helgen bjuder på det ena efter det andra. Vi inleder mjukt med god mat, gotter och lugn. Imorgon rensar vi upp i röran (huset ser alltid ut som en dåligt packad skolväska) innan det är dags att iordningsätta ett 8-årskalas för sonen. Klockan 14:00 dimper hans kompisar ner och sen är det full rulle. På söndag är det fotbollscup för grabbarna och jag funderar på att ta dottern med mig till årets första fotbollsföreningsloppis. Senare på eftermiddagen kommer mormor och morfar för att fira grabben och då grillar vi och äter tårta innan det är dags att vila några timmar. För på måndag smäller det, då är det allsång och paketöppning och pannkakstårta som gäller. Då är det 8 år sen en liten skrutt plockades ut ur min mage, tre veckor tidig och alldeles perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar