tisdag 27 maj 2014

Det går en vind

Härligt varma sommardagar, solsken och bara ben. Leendena avlöste varandra och hudens glåmighet gick över i mörkare nyanser. Finfint. Men så kom vinden. En stor och stark vind som blåste bort värmen och lät stora gråa moln fylla himlen. Jag vill ha tillbaka sommarvärmen!


Dagarna rullar på, snart helg. Svärföräldrarna kommer hit på långweekend, de ska hjälpa oss att förena nytta med nöje. Barnen är jublande glada. Dottern ramlade förresten av en köksstol i morse. Huvudet före ner i golvet. Paniken vällde upp inom mig och det var först när jag fick höra makens lugnande röst i telefonen som hjärtat slog normalt igen. Det gick bra, tösen fick såklart en bula och var jätteledsen. Vi pratade och skojade och kom lite sent till förskolan. Ömtåliga små kroppar, barnen är våra livskristaller.

Efter kursen var det tid att klippa till en riktig frisyr igen. Vi pratade politik och val och mitt i allt det fick jag en snygg look. Vilken tur att vi inte blev ovänner, frisörskan och jag. Det hade kunnat slutat med helsnaggat hår. Istället blev jag mer än nöjd och slipper gå med tant-stå-hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar