torsdag 15 maj 2014

Det är hemma det händer


Äppelträden blommar. Fem stycken på samma gång och jag kan knappt passera ett fönster utan att titta ut. Det blöta och svala vädret har gjort att humlor och bin tagit en paus, alltså kan jag stå inne bland blommorna och njuta utan att behöva bråka om plats. Just nu skiner solen och himlen är blå. Göken höll igång sent igår och har därför tagit sovmorgon. Han följde mig på träningsturen igår. Löpturen som inte blev någon löptur då magen protesterade. Istället blev det promenad och tid att titta på det vackra.


Det regnade igår, ett regn som fällde raps och fick vägarna att se ut som floder. En gigantisk åsksmäll sprätte upp himlen och därefter blev det lugnt. Molnen skingrade sig, kylan övergick i en något ljumnare vind och strax innan jag la mig låg dimman tjock över landskapet. Det fina vädret är på ingång. Vi öppnar våra armar och tar emot med leenden som når från öra till öra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar