torsdag 15 maj 2014

Dagens sista strålar

Med bara ben och en fleecetröja gick jag över den nyklippta gräsmattan och tog in varenda härlig doft luften bjöd på. Vindstilla, äppelblommor och syrener i sikte. De små långbenta flugorna njöt av att kunna sitta mitt i en blomma och sörpla utan att bli störda. I skogen på andra sidan vägen sjöng näktergalen tillsammans med småfåglarna som nu har ett evigt arbete med att fixa bo och mat. Katten smög på mig och snodde in sig i den långa kjolen, hon ville komma in till matskålen. Jag fastnade vid det stora äppelträdet och den lilla syrenbusken. Med solens sista strålar blev det oerhört vackert. Dofterna går inte ens att beskriva. Ut med er och njut istället. Tidigt imorgon tänker jag stanna vid syrenerna och dra in djupa andetag för att starta dagen på bästa vis. Det lilla. Det är det som gör livet så stort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar