måndag 19 maj 2014

8 år

Hipp hipp hurra för världens finaste pojke som fyller 8 år idag! 
Helgen rullade på som om vi puttat ner den för ett berg. Kalas i lördags, tio glada barn som sprang i gassande solsken och njöt för fullt. Utetid till max.

Syrener mitt på bordet

Piffade till äppelträdet med enklaste vimpeln

Marängsviss för många barn

Igår var det fotbollscup och grabbarna for iväg tidigt. Tyvärr regnade det konstant på cupen och det kan få vem som helst att tappa lite gnista. Jag och dottern åkte till Vanstad för att inleda loppissäsongen. Det blev armband till dottern och en spelkula till sonen. Jag hittade ingenting och vi åkte hem när de första dropparna släppte molnen.

För att sonen skulle hinna testa sin present gav vi honom den redan igår. En ny cykel! Han blev jätteglad och testade på en gång, trots tunga moln och eviga regndroppar. En stund senare kom mormor och morfar för att fira den blivande åttaåringen. De gav honom en cykelhjälm och en stor badleksak i form av en haj. Vi åt tårta och grillade korv. Maken och jag avslutade kvällen med att se de absolut sista avsnitten av How I met your mother. Vi skålade med varsin Torres och blev glansiga i ögonen när Teds fru dog och ingenting blev som vi tänkt oss. Nåväl, nu är serien slut och vi kommer hädanefter att behöva göra vettiga saker på söndagskvällar.

Han fick en cykel i present

I morse var det så dags. Strax efter klockan sex stegade vi in till sonen och sjöng "Ja må han leva" och överräckte paket. Jag svepte ihop den obligatoriska pannkakstårtan och resten av morgonen gick som i ett svep. I eftermiddags kom vi hem, jag och barnen, tog en smaskig fika och skulle sen ge oss ut i trädgården. Sonen ville cykla. Då öppnade sig himlen och det vräkte ner regn utan uppehåll. Barnen bestämde sig för att se en film istället. När far i huset kom hem var vi sega, men såg verkligen fram emot middagen. Kebabtallrik till barnen och sushi till oss vuxna. Jag var så mätt efteråt att det knappt gick att andas.

Sonen fick sin sista present, en Lego technic-byggsats (dottern fick en lillasysterpresent i form av en pruttkudde - lyckan var total "Jag älskar den!". Snart är denna dagen till ända och vi pustar ut innan det är dags för en ny fullproppad helg.
Pannkakstårta till frukost, ett måste på födelsedagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar