måndag 7 april 2014

Till mig själv


Idag kom jag förbi ett delmål jag inte ens visste fanns förrän det var gjort. Inställningen i förmiddags var att springa 3 km och det gjorde jag. 11 grader varmt, svalkande vindar och fuktigt grus under skorna. Det gick bra, så bra att jag belönade mig själv med att titta långt ner i en förtjusande tusensköna när turen var över. Någonstans inom mig har det förmodligen legat en tanke om att komma upp till 3 km för att kunna sätta en första punkt. Skönt! Perfekt att få göra det just idag. Jag är verkligen glad och nöjd över att ha forcerat tanken "att springa är urtråkigt och det är bara tråkiga människor som gör det". Varje dag kommer tankar om att springa. En titt ut genom fönstret får mig att vilja hoppa i skorna och jogga iväg. Även om det bara var fem timmar sen skorna snörades av och flåset var tungt. Fint, ett nyvunnet intresse i denna ljuva vårtid.

1 kommentar:

  1. Det låter som en sund vårtokig aktivitet som drabbat dig. Lycka till mot fyran. Kram Bosse

    SvaraRadera