lördag 19 april 2014

Påskaftonen

Det är en fantastisk lördag vi bjuds på, rent vädermässigt. När det kommer till resten så har det varit produktivt. Klockan halv sju i morse stod sonen i dörren till sovrummet och deklarerade att han minsann var vaken. En hel halvtimme till fick han ligga kvar i sin säng och vänta innan det blev dags att gå upp. Påskharen hade lämnat lappar i huset åt barnen och vid sista stället låg ett påskägg med både godis och en liten present. Jag åt frukost tidigt och gav mig sen iväg på en löptur som gick så bra i finvädret att jag kom upp på ett nytt personbästa. Fin start på dagen. Efter frukost och dusch åkte jag och hälsade på min farmor som hamnat på ett korttidsboende på grund av en infektion som gjort henne ännu mer förvirrad. Vi blev båda lika glada över att ses och det känns fint att hon fortfarande har mycket minne kvar.

Eftermiddagen har spenderats på olika håll. Grabbarna plus morfar har byggt koja i skogsdungen medan jag har bakat och plockat här inne - med Frost-Anna-Els(k)a som sällskap. Nu inväntar vi morfar som varit hemma och duschat av sig all sågspån. Sen blir det ägg och sill och påskmust och nubbe och därefter kött med tillbehör. Mormor sluter upp efter jobbet och då blir det förmodligen soffhäng och småprat.


Glad Påsk!

1 kommentar:

  1. Här var också påskharen på besök. Sjutton lappar skrev jag. Vi turas om med vilken tjej vi skriver åt. Den här gången tänkte vi att de kanske blivit för stora. "Vill ni inte hellre ha påskägget direkt i handen?" "Nä. Då blir det ingen riktigt påsk."

    SvaraRadera