onsdag 30 april 2014

Magstrul och majbål


Magen är arg på mig idag. Den kändes bra i morse, ända fram till jag satt på möte. Då började det värka en del och när mötet var slut gick jag smått framåtlutad till bilen, korta steg och lätta andetag. Behövde besöka en affär, gick mellan hyllorna och masserade magen lätt. Jag tänkte ta en promenad innan det är dags att hämta barnen. Ännu en dag med blå himmel, om än något svalare luft och fler moln ovanför huvudet. Det får bli läsning i trädgården istället. Först en 300 meter lång promenad till brevlådan.

Ikväll firar vi Valborg med majbål hos grannen. Jag kör, förståeligt, och det blir tidig hemgång med barnen. Fint med ledig dag imorgon. Kanske klippa gräset, lalla omkring eller äta lunch i skogen. Vi får se vad vädret bjuder på och vad magen min säger.

Trevlig Valborgsmässoafton!

1 kommentar:

  1. Vacker bild. Trist med din mage. 600 m varje gång det ska hämtas tidning och post. Låter som dagens motion är avklarad. Hoppas du mår bättre. Kram Bosse

    SvaraRadera