fredag 18 april 2014

Att inte tåla hampaprotein

Det blev smoothie till lunch denna långfredag. För att ge mer mättnadskänsla matade jag till den med hampaprotein, trots att jag reagerat på det två gånger tidigare. Smoothien blev god, banan- och chokladsmak. Efter två minuter fick jag ont i magen. Vek mig dubbel och förbannade min egen dumhet att testa hampa igen. Vill gärna kunna använda ett proteinpulver som inte innehåller mjölkprotein. Vet inte om det finns något alternativ till hampan. Jag reagerar också på soja, mest i flytande form.
Eftermiddagen slutade med vila i soffan. Vetekudden värmde magen och jag låg ihopkrupen, halvt sovande. Tredje gången gillt, nu blir det inte mer hampaprotein för mig. (Företaget på bilden kunde vara vilket som helst, nu råkade det bli detta.)

1 kommentar:

  1. Har du provat vetegräs? Det ska vara protein i det och är "gott" att ha i smoothie. Vet ej om det kommer från vete och du kanske inte kan äta, men ville ändå säga det <3
    http://www.clearlife.se/ekologiskt-vetegras-pulver-200-gram-p-935-c-144.aspx
    Stor kram Lina

    SvaraRadera