torsdag 13 mars 2014

Vi gör något tippat

Vi låter termometern ligga framme på bordet, den används så flitigt att det nästan är synd att slita på lådhandtaget. Sonen fick feber igår och har feber idag. Han ligger i soffan och skördar majs och soja och matar hönor och får och köper och säljer varor. Ytterdörren står på glänt för att släppa in våren och den friska luften. Däremot släpper jag inte in några bin, de surrar så förskräckligt och gör ingen nytta inomhus. Det är fjärde dagen den här veckan som någon i familjen är hemma och mår allt utom bra. Imorgon blir det femte dagen då sonen antagligen inte är utan feber då heller. I vilket fall som helst behöver han återhämta sig och kanske äta en extra glass. Min hals knorrar fortfarande och var trejde mening avbryts av en småtöntig hostning. Ingen träning den här veckan, jag som så gärna vill testa de nya löpartightsen. Kanske de passar att tvätta i, eller när jag hackar lök till kvällsmaten?

Hur som helst, vi blir väl fria från alla envetna sjukor lagom till påska. Då ska vi åka till badhuset och till skogen och till leklandet och gå på bio och klippa gräset och allt annat som vi inte gör nu. Just nu njuter jag av att det är sol och att det är världens finaste pojke som ligger i soffan och har feber.

1 kommentar:

  1. Verkar som om alla är sjuka nu. Själv är jag också småkrasslig med halsrodnad, kliande näsa och begynnande munsår. Känner mig inte alla fräsch, hade helst bara dragit något gammalt över mig. Kämpar dock på. Är på jobb. Just nu i Kristiansand - Sørlandets perle - och ikväll ska jag bara en liten tur retur CPH och det ska väl herpes och rinnande näsa klara av. Sista dagen i arbetsblocket imorgon och landar förhoppningsvis i Bergen till drink och fredagsmys med sambon. Och tretton dagar ledigt! Härligt. Och solen skiner faktiskt här också! Kramis

    SvaraRadera