onsdag 12 mars 2014

Välja motiv

Vad jag kan sakna att inte lägga ut bilder på barnen i bloggen. Det där med att dela alla de vackraste bilderna så att fler än jag kan njuta. Men så minns jag varför barnens ansikten inte syns här. Det är för att fulingar inte ska kunna sno bilderna och använda dem till saker jag inte ens vill tänka på. Dessutom kan det vara kul för dagens barn att inte upptäcka sitt ansikte över hela Internet om några år. Vi föräldrar vill så väl och det är så lätt att det blir fel. Därför fotar jag det näst vackraste jag vet, naturen. I ständig förändring, beroende på tid och ljus och vind och känsla. Snödropparna är favoriten i nuet. Jag pratar med dem, sitter nära och känner på frosten som täcker bladen. Försöker hitta bra vinklar, blir smutsig om knäna och kall om fingrarna. Men glad. För några veckor sen hade vi fyra nätta snödroppar stående i en liten vas i köket. De gav mig kill i halsen och så fort de blommat ut var det stopp. Vi får gå ut och njuta av det vackra där det hör hemma. Fint.

1 kommentar:

  1. Det näst vackraste är också vackert Sandra. Vilken underbar bild du tagit. Trist att det ska finnas så mycket ondska som förstör för oss snällisar. Kram Bosse

    SvaraRadera