onsdag 5 mars 2014

Kulturen, Miró

Äntligen! Idag tog jag mig i kragen och åkte till Tomelilla konsthall för att titta på Miró-utställningen. Det är en man (Nils Tryding) som har skänkt hela sin samling till Kristianstads konsthall. Nils har fått väldigt många originalaffischer av Miró och nu visas delar av samlingen i Tomelilla, för att både barn och vuxna ska få ta del av det vackra. Jag lånade med mig hörlurar och lät det ta tid. Till slut var hela jag uppslukad, till och från befann sig min näsa en cm från motiven bara för att färgerna blänkte så vackert. Om ni har vägarna förbi Tomelilla och uppskattar Mirós konst tycker jag verkligen att det är värt att spendera en timme i konsthallen.

1 kommentar:

  1. Låter som du haft en himla mysig dag :)
    Hoppas du mår bra.
    Stor kram Lina

    SvaraRadera