tisdag 18 mars 2014

Kludderier

Nu när det inte går att träna och jag faktiskt tycker att det är behövligt med lite vila, passar jag på att teckna krummelurer och gubbar. Allt beror på vad det är för penna som används. Kritor och vanliga tuschpennor är trista, de gör inte som jag vill. Men när den där perfekta "har legat i skåpet i många år"-pennan kommer fram, då är det kul. Då liknar det faktiskt något. Tycker jag. Inte speciellt bra men speciellt roligt. För mig blir gubbarna riktiga och klättrar ur bilden och ställer sig på bordet och kliar sina runda streckhuvuden. Vardagskluddiga fantasier.

Klicka på bilden om du vill se den tydligare.

2 kommentarer:

  1. Härligt livsbejakande kludderi! Man blir glad! KRAM

    SvaraRadera
  2. Fin ny header du har. Har jag sagt det?;-)

    SvaraRadera