torsdag 20 februari 2014

Växa eller vissna?

Det har kommit in två nya aktiviteter i mitt liv. En självvald och en som rekommenderats. Den rekommenderade får mig att krympa, tappa både självkänsla och självförtroende. Två viktigheter som absolut inte ska nallas på. Jag mår mestadels bra, är närvarande (gårdagens inlägg) och känner med- och motgångar som en slags balans, vilket jag tror är normalt. Men så är det den här aktiviteten. Litenheten petas upp till ytan och jag anar att det är ett test. Att någon vill se vad jag ska ta mig till med det som händer. Hjälper eller stjälper det? Konspirationstankar far genom huvudet, sanna eller falska vet jag ingenting om. Ursprungstanken, som jag förstod det, var att få mig att växa och hitta en av alla dessa "vanliga" platser som finns i världen. Så känns det inte alls. Det är snarare så att utanförskapet växer och petar undan Sandra från omvärlden. Detta är inget att prata öppet om. Hysch hysch, garderobsprat med maken. På måndag är det dags för möte, då är jag förberedd.


Den självvalda aktiviteten är en kärleksförklaring till mig själv och livet. Något som jag alltid avskytt men som ändå ska få bli en del av livet. Inställning, det handlar nästan alltid om inställning. Nu ställer jag in mig själv för mig själv. Puss och kram och varsågod. Tack och bock och många år till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar