onsdag 5 februari 2014

Ork och fågelsång

Kyligt och dimmigt, röda kinder och halsduk långt upp på hakan. Det är en dag med mindre ork i kroppen. Vad bra att ändå gå ut i naturen och andas in en massa frisk luft och få ordentlig genomströmning i kroppen. Någonstans i skogen kvittrade en lycklig fågel på en vårmelodi. Jag stannade flera gånger för att förvissa mig om att det var sant och inte bara dimman som spökade. Det gick ett sprak av lycka genom mig och tanken på vår kändes i helt oangenäm.

Idag ska jag till sjukgymnasten för att få nya övningar. Det ska också bakas nya bröd och kanske att jag gör lakritsbollar. Om orken infinner sig.



1 kommentar:

  1. Jag har också haft en sådan dag - en dag med mindre ork. Imorgon är en ny dag. Då vaknar vi med energi och glädje från tår tipp huvud :)
    Stor varm kram Lina

    SvaraRadera