onsdag 26 februari 2014

Onsdag med feber i huset

Dottern skulle få ha en extra dag på hemmaplan för att bli riktigt pigg. Mitt i natten vaknade sonen med näsblod och huvudvärk. När klockan slog sex i morse kom pojken ner med rosiga kinder och feber. Två barn hemma istället för ett. Och vilken tur att dottern fick en extra dag, hennes näsa rinner och orken finns inte riktig där. De stannar hemma imorgon också.

Barnen har tittat på film, just nu snurrar Smurfarna 2. Tösen somnade för en stund sen och storebror slurpade nyss i sig en isglass. Jag har bakat bröd som redan ligger i frysen och före lunchen hann vi med att göra läskiga monsterfigurer av toapappersrullar och annat som låg i gömmorna. De älskade barnen var väldigt påhittiga och jag brände mig inte mer än femtielva gånger på limpistolen.


I dagens Lokaltidningen fanns en av mina Instagrambilder med. En av de som togs i lördags när vi var vid Snogeholmssjön. Uppiggande att se sina bilder i tidningen då och då. Nu återstår det att luska ut vad den här familjen ska äta till kvällsmat. Sonen önskade "något gott". Så jag tänker gott. Jag tänker och sen får maken arbeta medan jag gör något annat. Fint det.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar mamma du är, Sandra. Undrar om barnen förstÅr hur lyckliga dom egentligen är. ❤️

    SvaraRadera