fredag 7 februari 2014

Lite socker i botten

Jag blev så deppig och ledsen och dessutom sjuk i magen av sockeruppehållet/avvänjningen, att jag till slut åt choklad, kladdkaka, nougat, drack O'boy och levde sockerstinna livet igen. Vilket resulterade i att jag blev trött och arg och prickig. Därför känns det mycket lättare att avstå sockret nu. Inte helt, men nästan. En nivå som gör att livet känns bra och inte alls heltrist.


Igår hämtade jag ut raw-barer för att se hur de var. Kokosvarianten hade en inte speciellt god eftersmak. Lite som härsket fett. Nästa test blir choklad, choklad är alltid bra. I eftermiddag gör jag en mug cake till mig och barnen får en sötare variant. Sen är det helg, bio och restaurangbesök. Dessutom ska dottern på sitt första kalas på söndag. Spännande! Jag följer med och håller koll på allergibiten.

Trevlig helg! Njut i stora drag. 

1 kommentar:

  1. Men vännen då.. ett litet återfall är väl ok? Du är så duktig. Har inte varit inne på några dagar - förklaringen finner du kanske på min blogg...:-) - men här har det hänt massor ser jag! Vilken fin ny header, magisk bild! Och alla andra fina naturbilder du knipsat i de senaste inläggen. Du har blivit en riktig mästerfotograf du! Speciellt gillade jag inlägget En smak av vinter, blick av vår. Tack! Ha en riktigt fin fredagskväll, vännen. KRAM

    SvaraRadera