fredag 17 januari 2014

Vitt fluff

Igår satt jag här och stirrade ut på en brungrå vy som börjat bli lite småtrist. Idag sitter jag här och stirrar rakt ut i det vita fluffet. Små söta, men alltför tunga, flingor seglar genom luften och möter till sist en kusin, granne eller obekant som landat på ett gäng andra raringar. På vägen har de mest förrädiska rackarna lagt sig. De döljer isen och slasket under sig och låter bilarna kana hit och dit. En fredag i mitten av januari fick vi vår vinter. Om några timmar är det djupa spår i blötsnön. Skoavtryck, pulkaslingor och änglar av varierande storlek. Efter det får vi översvämning i hallen och alla blöta kläder slängs snabbt in i duschen där de får torka av värmen från murstocken. Men då sitter vi redan i soffan och smuttar på varm choklad och äter smörgåsar.

Ända sen nyår har jag velat lägga in en bild från flygresan norrut. Äntligen tog jag mig tid att göra det. Underbar utsikt någonstans högt över Småland. Solnedgången som speglar sig i flygplanskroppen, färgerna som får mig att vilja dricka en riktigt sötsliskig romdrink med snirkelsugrör. De vita och fluffiga molnen undertill som jag ända sen barnsben velat hoppa på. Vackra stunder i livet, ackompanjerade av en treårings frågvisa röst och ett nyinköpt trollspö viftandes framför linsen. Alltihop på en gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar