måndag 13 januari 2014

Sjunde dagen utan socker

Dag sju utan socker. Igår sjöng jag "I want candy" utan att reflektera över vald sång. Maken valde däremot att genast koppla ihop det med sockerbegäret. Jag pratade om choklad och annat som låg och flöt på drömmolnen.

När jag var i affären i förmiddags för att köpa hem lakritspulver och kokosmjölk blev det nästan för mycket med alla godsaker som låg och ropade på mig. Hjärtat slog fortare och fortare och tårarna tryckte på i ögonvrårna. Jag klarade utmaningen och kom hem med precis vad jag skulle och endast mandelmjöl och en ananas som "gottis". Det är ändå svårt att stå emot tankarna som kommer. Jag tänker godis och kakor, så är det. Ikväll gör jag Linas lakritsbollar och när de är klara rör jag ihop en kokos- och bananglass. Det ska vara gott och roligt att leva.

2 kommentarer:

  1. Ja,jag är imponerad! Jag hade hängt mig själv dag två utan något gott med socker i.. heja er!

    SvaraRadera
  2. Ja,jag är imponerad! Jag hade hängt mig själv dag två utan något gott med socker i.. heja er!

    SvaraRadera