söndag 5 januari 2014

Tydligheter

Natten som gick var en som inte går till hall of fame. Jag somnade någongång innan klockan slog ett och vaknade med smärtor i magen. Eller snarare smärtor under revbenen, vid solar plexus. Inget hjälpte hur jag än vände och vred mig eller tryckte där det gjorde som ondast. Slumrade till av utmattning ett par gånger men låg mestadels vaken. Strax efter klockan fem hörde jag hur timern slog igång lampan i köket och först klockan sex var jag väck i mardrömmarnas land. När resten av familjen klev upp klockan åtta lät de mig sova vidare och jag drog täcket långt upp över öronen.

Orsaken till magontet är all mat och dryck och snaskigt som ätits sen strax innan jul. Dumma mej - Sandra Gru.

Fantastisk text på väggen hos syster och svägerska.

Igår var vi hos min syster och hennes fru. De bjöd på bouillabaisse med bästa aiolin. Jag åt mig proppmätt och satt sen som en säck på stolen. (Vad är det med mig och mat numera?) Barnen somnade efter många omstoppningar och godnattpussar och vi vuxna satt i köket och pratade och såg Özz Nujens "Dålig stämning". I huset finns även en liten kofärgad kissemisse, Marcello, som vi överöste med uppmärksamhet. Kattungar är ljuvliga. Det var en fin kväll och jag ser fram emot fler såna 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar