lördag 4 januari 2014

I köket

Jag steker pannkakor och bränner mig på järnet. Vintermössan sitter fortfarande på huvudet för det värmer så skönt efter turen till affären. Färgkartan hålls fram mot både stereo och kaffemaskin för att vi ska få rätt röd nyans till den nya ledstången som ska upp i trappan.


Jag bröt mig in i förpackningen med kärnfria dadlar och himmelriket slog upp portarna i gommen. Där har jag mitt nya godis nu när det alldeles snart är dags att ge upp sockret. Än är det några dagar kvar att rensa rent i julgodisburkarna på.

3 kommentarer:

  1. Njut av rensandet i julgodisburkarna :)
    Jag tänkte först att jag HELT skulle avstå socker, typ för alltid, men då blev jag hur deppig som helst. Tankarna på att aldrig äta godis gjorde mig så tom och ledsen på nåt sätt … Så jag satte kortare mål. Typ 1,5 månad. From 1 januari fick jag äta godis igen, men känner inget sug :) Så sätt en kort tid, för att inte känna dig uppgiven. Eller sätt lång tid - allt vad som passar just dig :)
    Stor varm kram

    SvaraRadera
  2. När är det startdatum för sockerstoppet? Hur lång tid? En av mina döttrar ska ha stopp i ett år, i avtalet ingår tio fridagar. Hon har fixat det förr så det är inga problem. Jag tycker inte alls om dadlar. Visserligen har jag inte ätit det sedan jag var liten, men då spottade jag ut det i smyg. Smak kan ändra sig med åren. Ska jag...

    SvaraRadera
  3. Himmelriket slog upp portarna i gommen. Vilket underbart fantastiskt språk du har, vännen. Jag smaskar och smackar och låter orden fara runt med sin härliga bouquet. Kramar

    SvaraRadera