torsdag 5 december 2013

Vem bjöd in Sven?

Det har inte blivit riktigt ljust idag. Hela huset badar i grått och utanför stenväggarna dundrar Sven fram (antagligen så nätt till en början) tillsammans med ett sidoregn. Huset kyls ut snabbt och jag ska strax tända kaminen och därefter fylla på en hink med vatten till badrummet i förberedande syfte. Krukor och ljuslykta är undanstoppat i garaget så att de inte flyger omkring senare under dagen. Katten har gurglat djupt och hetsat ut i naturen. Om inte annat så märks det på djur när oväder är på gång.

Regn och storm och december. Tänk om det varit snö som föll? Lite snö blir det nog, under natten ska det landa på oss. Det passar bra, jag kommer ändå att vara uppe och ränna för att höra vad dottern vill. Natten till idag var vi bara inne hos henne sex gånger, sen fick hon sova i vår säng. I natt ska jag definitivt ta in henne tidigare så att inte sömnen förtas ännu mera.

Jag hoppas att ni är rädda om er och inte vinglar ut i ovädret. Sven får klara sig själv.

1 kommentar:

  1. Här vaknade vi till drygt en decimeter snö på balkongen. På jobbet har ett flyg som skulle parkera blåst in i en stolpe....! En skolbuss har kört av vägen pch de stackars barnen kommer inte ut, lite längre söderut har två bussar blivit kastade av vägen av vinden...Sambon är just nu ute och försöker gräva fram vår bil. Nere på Fisketorget har havet intagit såväl kaj som trottoar. Tror jag stannar här under täcket med hunden;-) Ha en fin dag trots besök av Sven. Kram

    SvaraRadera