onsdag 4 december 2013

Regniga dag

Igår pratade jag och maken om att dottern har sovit max tio hela nätter på ett år. Natten till idag ropade hon inte en enda gång. Däremot hostade storebror sig genom natten och som vanligt låg jag vaken. Tösen är på förskolan, sonen är hemma med pappan som vabbar och jag har varit på ett avslutande möte. En alldeles vanlig regnig dag i december. Gröngula gräsmattor, geggiga löv och sorgligt bruna äpplen som dinglar kvar på äppelträden. Julkänslan har kommit av sig, det känns faktiskt som att november smugit sig tillbaka. November som jag fick för mig vara oktober eftersom det var varmt och torrt ute. Nu drömmer jag om en vit jul med massor av snö, pulkaåkning, snögubbebygge och varm glögg i mugg mellan frusna fingrar.


Lucka 4 är öppnad i min julkalender. Något som lättar upp när det mest är grått och blött.

1 kommentar:

  1. Mmm. kommer lite snö i helgen, även om det inte kommer ligga kvar kommer det iaf ge lite julkänsla.

    Kram

    SvaraRadera