söndag 8 december 2013

Inte som denna

Här är en ganska dålig bild på min halmbock/dromedar/gås. Han är ganska ömklig och kommer att passa perfekt under den lilla granen. Bara inte katten får för sig att det är en fiende.


Idag har jag varit uppe i ottan för att åka tåg till Malmö. Pågatåget susade fram genom ett vitt landskap och över havet steg en brandgul sol, väldigt vackert. På centralen i Malmö var det full fart med vinterklädda resenärer och snön hade övergått i ett kallt regn. Som tur var hade jag bara två minuters gångväg till hotellet. Två och en halv timme fotokurs genom Nikon. Baskunskap för att kunna ta bättre bilder och hitta lätt i kameran. Jag tycker mig kunna hantera vad som ska fotas och var jag ska stå för att få ut det bästa. Däremot är jag, var jag, fram till idag riktigt dålig på vad de olika knapparna och vreden är till för. Lagom till jul ska jag nog kunna ta riktigt bra bilder som duger att sätta i album. Tills dess får bilden på den stackars halmgrejen duga.

1 kommentar:

  1. Det är en helt ljuvlig julbock. Helt fantastisk!
    Spännande med fotokurs :)
    ha en underbar dag Sandra.
    Stor kram Lina

    SvaraRadera