onsdag 11 december 2013

Det pyntade huset överglänser inte doften av metall

Granen är klädd, slingorna hänger uppe och tomtarna är utplacerade. Kvar står kartongerna, de väntar på att ställas tillbaka i förrådet. Inuti mitt huvud känns det som att järn har smälts ner och lämnat en glödande rest och en förfärlig doft. Att känna doften av metall i huvudet är mycket obehagligt. Det är en huvudvärk jag aldrig varit med om förr. Nya upplevelser kan vara överväldigande, och denna är just så. Jag är förbaskat glad att kroppen inte ger upp, att den hittar nya spår att ledas in på när de gamla spricker. Steg efter steg, sekund för sekund. Att ta med mig kameran på tur genom huset för att fånga några av alla färger ger ett lugn som förtar det som är tråkigt för en stund. Att innan dess ha fått ett Byggare Bob-bälte fastsatt runt pannan var inte heller urtråkigt. Dottern skrattade så att hon ramlade baklänges i soffan.




1 kommentar:

  1. Jag formligen älskar dina foton Sandra. Fu är otroligt duktig på att fotografera - kanske ett extraknäck som är på väg?
    Vill önska dig en underbar Lucia på alla sätt. Och så vill jag säga att din julkalender är TOPPEN!
    Stor kram Lina

    SvaraRadera