tisdag 17 december 2013

December i Skåne

Trots regndroppar och geggig grusväg gav jag mig ut i omgivningen. Andas frisk luft, rensa tankar och njuta av utsikten. För det är vackert, det gäller att se bortom saknaden av snö och känslan av att det är tråkigt. Kläderna bar med sig doften av lussebullsbak, kolakokning och nougatbitar. Barnen har varit hemma idag också, dottern missade julfesten på förskolan och sonen missade uteförmiddagen med klasskamraterna. Däremot passade de båda älskvärda raringarna på att irritera varandra till max. Den där dagen när de saknar tillräckligt med ork för att klara av en dag på "jobbet", men är nog friska för att rucka på huset. Skrik och tårar, kramar och pussar, tjuvnyp och kärleksförklaringar. Huvudvärken är godkänd, hellre smågrinigt än andra saker på minuslistan.


Imorgon när huset är nästan tomt ska jag slå in julklappar och lyssna på julmusik. Axlar och sätesmuskulatur ska sträckas och tänjas så att jag kan visa upp färdigheterna för sjukgymnasten på torsdag. Vila ska jag också göra. För att fylla på i sömnlådan blir det tidigt sänggående ikväll. Om en timme ska jag ligga i sängen. Ska. Drömma om en vit jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar